• Nyheder
  • Presserum
  • Om 3B
  • Hjælp
  • Kontakt
  • Boligsøgende
  • Beboer
  • Bestyrelse
  •  Mit KAB
  • Boligsøgende
    • Venteliste og ventetid
      3B's venteliste Hvordan skriver jeg mig op? Hvordan får jeg hurtigst en bolig? Fleksible kriterier - Spring frem i køen
    • Boligtyper
      Familiebolig AlmenBolig+ Ungdomsbolig Seniorbofællesskab Medejerbolig
    • Boliger på vej
      Egehusene Strandlodssund
  • Beboer
    • Indflytning og fraflytning
      Indflytning Opsigelse og fraflytning Brudt parforhold/skilsmisse
    • Fremleje og boligbytte
      Fremlej din bolig Delfremleje Feriefremleje Boligbytte
    • Dine muligheder
      Råderet og forbedringer Vedligeholdelse Intern venteliste Boliggarantibevis Fortrinsret ved skilsmisse eller brudt parforhold
    • Beboer i 3B
      Hold din bolig sund Forsikring – dit ansvar Ejendomskontorer Beboerlokaler Få indflydelse – beboerdemokratiet i 3B Servicefradrag Frit valg af tv-pakker
    • Husleje og boligstøtte
      Husleje Boligstøtte Gældsrådgivning
    • Klager
      Hvis du vil klage over en nabo
  • Bestyrelse
    • Afdelingsbestyrelse
      Bestyrelsesmappen Inspiration til bestyrelsesarbejdet Bliv en del af afdelingsbestyrelsen Driftsområder i 3B 3B-kontaktperson 3B's Guide til KAB Online afdelingsbestyrelsesmøder Arrangementskalender
    • Opgavegrupper
      Afsluttede opgavegrupper
    • Kurser og uddannelse
      Kurser for afdelingsbestyrelser Kursuspuljen
    • Organisationsbestyrelse
      Medlemmer af organisationsbestyrelsen Bestyrelsesudvalg Dagsordener, referater og materiale fra bestyrelsesmøder 3B-kontaktperson Områdemøder Datoer for organisationsbestyrelsens møder
    • 3B-kontaktperson
  • Mit KAB
  • Nyheder
  • Presserum
  • Om 3B
  • Hjælp
  • Kontakt
  • Beboer
  • Klager
  • Hvis du vil klage over en nabo

Hvis du vil klage over en nabo

Alle beboere har mulighed for at klage over andre beboere i afdelingen.

Du har mulighed for at klage over naboer eller andre beboere i din boligafdeling, hvis I ikke selv har kunne løse en eventuel konflikt.

Hvis du ønsker at klage, skal du udfylde et klageskema og sende til dit lokale ejendomskontor enten via mail eller ved at lægge den i ejendomskontorets postkasse. Du kan finde oplysningerne på dit lokale ejendomskontor her.
Vi modtager ikke klager per telefon.

Det er vigtigt, du skriver en uddybende forklaring på årsagen til din klage – altså hvad der er sket, hvornår, og hvem du ønsker at klage over. Fx om vedkommende, du klager over, har brudt afdelingens husorden.

Hvis du er i tvivl om noget, så er du altid velkommen til at kontakte dit lokale ejendomskontor, der også kan hjælpe dig og dine naboer med at løse en eventuel konflikt.

Kan jeg være anonym?

Ja, så længe sagen behandles internt i 3B, bliver dit navn ikke oplyst. Men går sagen i beboerklagenævnet, får den du klager over aktindsigt.

Beboerklagenævnet

Sender du nye klager, som dokumenterer, at påtalerne ikke har hjulpet, kan sagen efter grundig overvejelse indbringes for din pågældende kommunes beboerklagenævn.

Sagens behandling ved nævnet tager nogle måneder. Går sagen i retten, kan der gå over et år. 

Kontakt ejendomskontoret

Har du spørgsmål, der vedrører din bolig, kan du kontakte dit lokale ejendomskontor.

Du finder kontaktoplysninger på kontoret inde på Mit KAB eller i din opgang. Du kan også se en liste med kontaktoplysninger på alle 3B's ejendomskontorer her.

Sådan klager du

  • Vil du klage over din nabo?

v/KAB, Enghavevej 81
2450 København SV

Mail: 3b@kab-bolig.dk
CVR nr.: 31394414
EAN nr.: 5790000435784

33 63 10 00

Mandag - fredag kl. 9-14.30

Kontakt