Hvis du vil klage over en nabo
Alle beboere har mulighed for at klage over andre beboere i afdelingen.
Du har mulighed for at klage over naboer eller andre beboere i din boligafdeling, hvis I ikke selv har kunne løse en eventuel konflikt.
Hvis du ønsker at klage, skal du udfylde et klageskema og sende til dit lokale ejendomskontor enten via mail eller ved at lægge den i ejendomskontorets postkasse. Du kan finde oplysningerne på dit lokale ejendomskontor her.
Vi modtager ikke klager per telefon.
Det er vigtigt, du skriver en uddybende forklaring på årsagen til din klage – altså hvad der er sket, hvornår, og hvem du ønsker at klage over. Fx om vedkommende, du klager over, har brudt afdelingens husorden.
Hvis du er i tvivl om noget, så er du altid velkommen til at kontakte dit lokale ejendomskontor, der også kan hjælpe dig og dine naboer med at løse en eventuel konflikt.
Kan jeg være anonym?
Ja, så længe sagen behandles internt i 3B, bliver dit navn ikke oplyst. Men går sagen i beboerklagenævnet, får den du klager over aktindsigt.
Beboerklagenævnet
Sender du nye klager, som dokumenterer, at påtalerne ikke har hjulpet, kan sagen efter grundig overvejelse indbringes for din pågældende kommunes beboerklagenævn.
Sagens behandling ved nævnet tager nogle måneder. Går sagen i retten, kan der gå over et år.
Kontakt servicecenteret
Har du spørgsmål, der vedrører din bolig, kan du kontakte dit lokale servicecenter.
Du finder kontaktoplysninger på kontoret inde på Mit KAB eller i din opgang. Du kan også se en liste med kontaktoplysninger på alle 3B's ejendomskontorer her.