Beslutningen bygger på erfaringer fra Søagerpark (topbilledet), der har vist, at en mere systematisk og planlagt tilgang kan bidrage positivt til både kvalitet og effektivitet i den daglige drift.
Bygningsservice er skabt af KAB for at hjælpe boligorganisationerne med at holde bygningerne i god stand.
Med Bygningsservice får 3B adgang til faglige specialister og digitale værktøjer, så vedligeholdelsen bliver rettidig, og dyre følgeskader kan minimeres.
“Bygningsservice er et kvalitetsløft til vores ejendomsportefølje. Det understøtter vores strategiske mål om en stabil og effektiv drift, og det giver os bedre forudsætninger for at sikre gode boliger – også for de næste generationer,” siger Iris Gausbo, formand for Boligforeningen 3B.
Data som fundament
Ydelsen bygger på principper om rettidig vedligeholdelse, ensartet kvalitetssikring og datadrevet ledelse. Et centralt element er opbygningen af et solidt datagrundlag for alle boligafdelinger, som opdateres årligt og giver overblik på tværs af afdelinger og driftsområder.
Samtidig implementeres et nyt Facility Management-system, KAB FM, som skal understøtte en mere forudsigelig og systematisk tilgang til vedligeholdelse.
Det første år bruges på at kortlægge behov, samle viden og lave planer. De efterfølgende år omfatter løsning af konkrete vedligeholdelsesopgaver.
Med Bygningsservice tager 3B endnu et skridt for at sikre, at boligforeningens bygninger holdes i god stand, og beboerne har trygge og velholdte hjem – både nu og i fremtiden.